15.9.2008

Mzungu- postia! :DDD

Ma tulin Malawiin viime keskiviikkona. Se paiva oli pitka.. Matkustamista ja viela vahan lisaa matkustamista. Me syotiin sillon paikallista ruokaa nimeltaan Nsima ja sen jalkeen ma olin valmis menemaan nukkuun. Ma nukuin hyvin aamu viiteen saakka. Silloin ma herasin ja mun maha oli kipee. Ma en todellakaan voinu hyvin. Ma luulin etta se johtuu vedesta jota olin juonu. Ma join normaalia vetta hanasta. Mutta muutaman tunnin paasta siita ma olin ok. Ma oon syony niin paljon Nsimaa etta te ette vois uskoakkaa.. Ja viela kasin, ei haarukalla ja veitsella. Nsima on siis tehty maissijauhosta ja se ei maistu millekkaan. Joten taa on ollu niin erilaista kotiin verrattuna.. Mutta ruoka on ihan hyvaa. Taa on mita halusin, elaa kuten paikalliset ihmiset. Mutta joskus se on vaikeaa. Ma oon yhden perheen vieraana ja hei kaikki on mukavia. :) Ma oon matkustanu minibussilla, mika on kyllakin tavallinen isompi auto vaan.. Taynna ihmisia. Yleensa 19, joskus enemmankin. Mutta se on myos halpa. Siella voi haistaa kaikenlaisia hajuja, hikea, likaa.. Bensaa. Mutta taa on Afrikka. Ma kavelin kaupunilla joku nelja paivaa sitten ja se oli niin hassua kun ihmiset muisti mut! Kavelin yhden paikan ohi missa ennen kavelin ja hymyilin nahdessani ne samat kasvot.. Aluks luulin et ne ei muista mua, joten en katsonu niihin. Mutta yhtakkia kuulin niiden huutavan kuorossa "TINNI". Haha, se tuntu hauskalta. :)
Huomenna ma meen Karongaan, pohjoiseen Malawiin. Ma oon siella kolme viikkoa. Se on lahella Lake Malawia, mista ma oon ilonen! :D Sen jalkeen vahan lisaa. :)

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

help me.

Fjellander kirjoitti...

siusiu sinne! onkse henkkaki siellä hä tä?! halein tixu ja sarai hilma mikaela 3,5 kk

Suvi kirjoitti...

Sut on haastettu! Löydä haaste mun blogistani tän päivän kohdalta. Hahaa! :P